Sunday, May 6, 2012

Jangan Tangkap Ambiga dan Anwar Ibrahim

Pergerakan pemuda UMNO kelantan menggesa supaya Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia supaya tidak menangkap Ambiga dan Anwar Ibrahim didalam kes arahan dan kekacauan yang dibuat kesan daripada perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan didataran Merdeka pada 28hb yang lalu kerana itulah motif sebenar pemimpin tersebut dalam menggerakkan demontrasi haram itu.

Walaupun kita mendapati bahawa demontrasi tersebut telah didatangi oleh dua kumpulan iaitu satu kumpulan yang datang untuk berhimpun secara aman, manakala satu lagi kumpulan bertujuan dari awal untuk mewujudkan kekacauan. Namun pemuda UMNO Kelantan merasakan bahwa Anwar Ibrahim telah terlebih dahulu merancang supaya demonstrasi tersebut menjadi ganas dan ternyata telah menggunakan ambiga yang pada awalnya telah bertindak untuk berada disana secara aman.

Pemuda kelantan menyifatkan, Ambiga dan Anwar Ibrahim saling memperkudakan satu dengan lain dalam hal Bersih 3.0 dan ternyata Anwar Ibrahim telah mempersiapkan dirinya untuk ditangkap oleh pihak berkuasa, supaya penyokong-penyokong mereka akan membuat hura- hara dengan lebih dahsyat sepertimana kemahuan dirinya dan beliau mahu meletakkan dirinya dalam keadaan dizalimi.

Oleh yang demikian, pemuda UMNO kelantan berharap agar kerajaan dan KDN tidak akan terikut-ikut dengan rentak parti pembangkang dalam menangani isu tersebut. Dan dalam hal ini juga saya menyeru supaya ambiga dan Anwar Ibrahim tidak ditangkap walaupun beliau jelas menunjukkan isyarat supaya penyokong-penyokong bersih merempuh pengadang yang diadakan di Dataran Merdeka tersebut.

Pemuda Kelantan merasakan biarlah rakyat sendiri membuat penilaian terhadap kesan buruk yang terpaksa dihadapi oleh ramai orang dan rakyat serta harta awam dan kerajaan ekoran daripada daripada peristiwa Bersih3.0 yang ternyata kotor sekotornya dalam sejarah demonstrasi negara.

0 comments:

Selamat Datang Ke Blog Malayquest

Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada para pelawat yang melawat laman blog ini, laman blog ini bertujuan untuk berkongsi pandangan dan citarasa masa kini tentang kedudukan orang melayu dan islam dalam negara kita. Sekiranya tuan puan serta saudara saudari mempunyai komen atau apa-apa bersangkutan tentang isu yang dikeutarakan silalah bersama-sama untuk membantu meningkatkan lagi dengan keihklasan untuk membawa orang melayu dan islam dalam negara kita ke tahap yang tertinggi dan sebenarnya....wassalam dan salam hormat
anuar hj safian..